Account/profiel aanmaken: 

Hoe maak ik een account aan?

-         Rechtsboven aan de pagina staan altijd 4 buttons. Op de meest rechtse staat Account maken. Als je daar op klikt, dan wijst het zich vanzelf. 

Waarom moet ik een account aanmaken

-          Als je een account aanmaakt, dan kun je beginnen met gebruik te maken van de mogelijkheden van onze site. Je kunt je profiel invullen en daarna een advertentie plaatsen op de website. Ook kun je een abonnement kopen als je je profiel hebt ingevuld. 

Kost het geld om een account aan te maken?

-          Nee. Het maken van een account kost geen geld. Je zit ook nergens aan vast en bent tot niks verplicht.

Hoe oud moet ik zijn om een account aan te mogen maken?

-          Je moet 16 jaar oud zijn om een account aan te mogen maken op de site. Ben je onder de 18? Dan moet je toestemming van je ouders/wettelijke vertegenwoordiger hebben om een account aan te mogen maken.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?

-          Geen paniek, klik op de button ‘inloggen’ rechtsboven aan de homepagina, Dan staat er in het linker blok onderaan een button met ‘wachtwoord vergeten’. Daar klik je ook op. Vul je e-mailadres in en klik op ‘aanvragen’. Je krijgt een e-mail met een link om je wachtwoord opnieuw in te stellen.

Hoe werk ik mijn persoonlijke gegevens bij?

-          Als je bent ingelogd, dan staat je naam in een button rechts bovenaan de pagina. Je klikt daarop en daarna op ‘Mijn profiel bewerken en aanvullen’. Je kunt daar je gegevens wijzigen. Ook kun je daar je e-mailadres en wachtwoord veranderen. 

Zien mensen mijn persoonlijke informatie?

-          Andere mensen zien alleen je voornaam, je woonplaats, je leeftijd en of je een man of een vrouw bent. De rest van je persoonlijke gegevens staan wel op de site, maar dat kan alleen jij zien en wij. Als je contact maakt met een  mantelzorgvrager of een mantelzorgondersteuner, dan is het niet mogelijk om dit via je eigen e-mailadres te doen. Hiermee willen we voorkomen dat klanten lastig gevallen worden of ongevraagd opgezocht worden op Facebook of andere social media. Wees voorzichtig met het geven van je telefoonnummer.

Waarom moet ik mijn profiel invullen voordat ik een advertentie kan plaatsen?

-          Wij vinden het belangrijk dat onze site transparant is. Daar hoort bij dat mensen weten met wie ze te maken hebben. Daarom willen wij graag dat mensen hun profiel zo compleet mogelijk invullen om verassingen zo veel mogelijk te voorkomen. Vergeet niet je diploma's er bij te vermelden met name als je je opgeeft  als mantelzorgondersteuner in de catgorie volwassenen met een zorgvraag of zorgintensieve kinderen!

Waarom is mijn profiel niet goedgekeurd?

-          Er zijn een aantal velden verplicht om in te vullen. Waarschijnlijk zijn deze niet allemaal ingevuld. Kijk ze nog een keertje na. Blijf je deze melding houden, neem dan contact op met onze klantenservice door middel van het contactformulier op de homepage. 

Waarom is mijn foto niet goedgekeurd?

-          Regelmatig kijken wij de profielfoto's na die klanten geplaatst hebben. Wij vinden het belangrijk dat je weet met wie je te maken hebt. Als wij vinden dat de profielfoto niet duidelijk genoeg is, dan vragen wij je een andere foto te plaatsen. 

Hoe voeg ik een profielfoto of een diploma/certificaat aan mijn profiel toe?

-          De profielfoto kun je toevoegen op jouw dashboard. Aan de rechterkant is een button waar op staat ‘bestand kiezen’. Als je daarop klikt, kunt je vanaf je eigen computer een foto kiezen. Als je die gekozen hebt, klik je op ‘verzenden’. Jouw foto wordt dan zichtbaar aan de rechterkant. 

-          Een diploma of CV kunt je toevoegen als je op de pagina ‘Mijn profiel bewerken en aanvullen’ klikt. Als je bij de vraag 'Relevante diploma's' ja hebt gezegd, dan popt er een nieuwe vraag op. Daar kunt je klikken op ‘bestand toevoegen’ en ook hier kun je dan vanaf jouw eigen computer het bestand uploaden. 

Hoe verander ik mijn status als mantelzorgvrager of mantelzorgondersteuner?

-           Als je zowel als mantelzorgondersteuner, als mantelzorgvrager een account wilt aanmaken, dan moet je dat doen met 2 verschillende emailadressen. Wil je wisselen van status, neem dan contact met ons op. 

Hoe sluit ik mijn account?

-            Je kunt contact opnemen met de klantenservice door het contactformulier in te vullen. Als je daarin aangeeft dat je jouw account wil sluiten dan verwijderen we je account. Dit is onherroepelijk en wij kunnen dit niet herstellen. Je kunt wel opnieuw een nieuw account aanmaken met je emailadres. 

 

 

Zorgverleners en Zorgvragers

Waarom zie ik niet de profielfoto en de profielen van andere klanten?.

-          De profielfoto's en profielen van andere klanten die een advertentie hebben gezet zijn pas zichtbaar als je een abonnement hebt gekocht. 

Kan ik (voor) meerdere (categorieën) advertenties zetten?

-          Ja, je kunt zoveel advertenties zetten als je wilt en voor verschillende categorieën. Het is voor een zorgvrager misschien wel prettig dat ze voor een aantal zaken dezelfde mantelzorger kunnen vragen. Het is aan te raden om dit in jouw beschrijving duidelijk aan te geven. Let wel: voor de categoriën volwassenen met een zorgvraag en zorgintensieve kinderen, moet je wel diploma’s kunnen laten zien.

Is het invullen van een profiel nu echt zo belangrijk?

-          Het antwoord is ja. In eerste instantie wordt er gekeken naar de advertenties. Als de advertentie bevalt, dan wil men graag weten wie je bent, hoe je er uitziet en wat je vraagt of te bieden hebt. Daarom raden wij aan je profiel steeds up-to-date te houden.

Wat is het voordeel van het plaatsen van een advertentie?

-          Met het plaatsen van een advertentie ben je zichtbaar voor anderen en vindbaar. Zonder advertentie kun je alleen reageren op anderen (mits je een abonnement hebt) en kunnen anderen je niet vinden. Je kunt laten zien wat je te bieden hebt, of wat je zoekt

Hoe maak ik contact met iemand die een advertentie heeft gezet?

-          Als je op een advertentie klikt dan zie je daar onder 'reageren' staan. Als je daarop klikt kun je chatten met degene die de advertentie heeft gezet. Je moet hiervoor wel een abonnement hebben. Als degene met wie je chat, geen abonnement heeft, krijgt hij/zij een e-mail dat iemand contact met hem/haar wil. Neemt diegene een abonnement, dan kun je samen chatten

Waarom is mijn achternaam niet zichtbaar op de site?

-          Je foto op internet zetten, is niet voor iedereen makkelijk. Daarom hebben we er voor gekozen dat je achternaam niet zichtbaar is, zodat je niet zo makkelijk te vinden bent op internet.

Hoe zoek ik naar advertenties?

-          Aan de linkerkant op de homepage staan de categorieën. Als je daar op klikt, zie je alle advertenties in die categorie. Je kunt er ook voor kiezen om op een subcategorie te klikken. Dan zie je alle advertenties in de subcategorie. Je kunt zoeken op trefwoord, categorie, plaatsnaam, postcode.

Waarom is mijn profiel niet goed gekeurd?

-           Er zijn een aantal velden verplicht om in te vullen. Waarschijnlijk zijn deze niet allemaal ingevuld. Kijk ze nog een keertje na. Blijft je deze melding houden, neem dan contact op met onze klantenservice door middel van het contactformulier op de homepage. 

 

 

Advertenties

Kost het geld om een advertentie te plaatsen?

-          Nee het plaatsen van een advertentie is gratis. Je zit ook nergens aan vast en bent tot niks verplicht.

Wanneer plaats ik een advertentie?

-          Als je wilt laten zien welke zorg je wilt verlenen, of welke zorg je zoekt, dan kun je een advertentie zetten. Anderen kunnen dan contact met je opnemen. Wil je dat niet? Dan kun je een abonnement nemen en zelf op zoek gaan.

Moet ik een advertentie plaatsen om te kunnen reageren op anderen?

-          Nee, dat hoeft niet. Anderen kunnen jou niet vinden, maar je kunt wel zelf zoeken naar advertenties en contact opnemen als je een abonnement hebt.

Hoe plaats ik een beoordeling bij een advertentie?

-          Onder de foto van de advertentie staat ‘beoordeling’.  Als je daarop klikt, dan kun je een beoordeling achterlaten over degene die de advertentie heeft geplaatst.       

Hoe verwijder ik een advertentie

-          Op je eigen dashboard kun je aan de zijkant klikken op ‘Mijn advertenties maken en bekijken’. Je komt dan op de pagina met al je advertenties. Je kunt dan klikken op ‘Verwijder’ achter de advertentie.

Hoe verwijder ik een chat?

-          Onder de eerste reactie van de chat is een button waar op staat 'Dit bericht voorgoed sluiten'. Als je daar op klikt verwijder je het hele gesprek. 

Hoe lang blijft mijn advertentie op de site staan

-          De advertentie blijft zo lang staan als je wilt. Als je hem niet verwijdert, dan blijft hij altijd zichtbaar op de site. Het is dus belangrijk om je advertenties up-to-date te houden. 

 

 

Abonnement

Wat zijn de voordelen van een abonnement?

-          Met een abonnement kun je contact opnemen met degene die contact met jou zoekt. Je kunt ook reageren op een advertentie waarover je meer wilt weten. Ook kun je de profielfoto’s van anderen zien. Ook is jou profielfoto zichtbaar voor anderen.

Kan ik zonder abonnement ook gebruik maken van de site?

-          Niet optimaal. Je kunt een advertentie plaatsen, je kunt zoeken naar advertenties en kijken of het voor jou de moeite waard is om een abonnement te nemen. Je kunt zonder abonnement geen contact leggen en ook geen profielfoto’s zien, ook is je profielfoto niet zichtbaar voor anderen.

Wordt mijn abonnement automatisch verlengd?

-          Nee, het wordt niet automatisch verlengd. 1 dag voordat je abonnement afloopt, krijg je een herinneringsmail. Als je wilt, kunt je jou abonnement verlengen. Je kunt dan ook opnieuw kiezen of je een abonnement wil voor 1, 3, 6 of 12 maanden.

Als mijn abonnement is afgelopen, zijn dan al mijn gegevens gewist?

-          Nee, als je abonnement is afgelopen, dan blijven je gegevens en gesprekken bewaard. Je kunt alleen geen gebruik meer maken van de voordelen die je wel met een abonnement hebt. Op het moment dat je wel weer een abonnement hebt, dan kun je weer verder gaan waar je gebleven was.

 

 

Overig

Krijg ik veel e-mails als ik mij aanmeld voor deze site?

-          Nee, wij doen niet aan reclame via de mail. Als je je abonneert voor de nieuwsbrief, dan krijg je regelmatig een nieuwsbrief.

Hoe meld ik mij af voor de nieuwsbrief?

-          Onderaan de nieuwsbrief staat een link afmelden. Als je hierop klikt dan meldt je je af voor de nieuwsbrief. Je kunt je op elk moment weer aanmelden door op de homepage je weer aan te melden voor de nieuwsbrief. 

Wat is de minimale leeftijd?

-          De minimale leeftijd om gebruik te maken van deze site is 16 jaar. Als je nog geen 18 bent heb je wel toestemming van je ouders/wettelijke vertegenwoordiger nodig om een account aan te maken op de site.